Eten & angststoornis

Gepubliceerd op 27 januari 2020 om 17:59

Je lichaam, aanmaak van stoffen, je darmen en hersenen. Ze staan allemaal met elkaar in verbinding en voeding daarbij heeft hier ook nog eens invloed op.

Hierover ga ik in een ander artikel dieper op in. Voor nu deel ik graag de juiste voeding die baat hebben bij je angststoornis.


Spinazie

In spinazie zit magnesium. Vaak heeft men met een angst- paniekstoornis een magnesium tekort. Meer magnesium eten betekent minder last van angst.

Ik zeg, heel veel spinazie eten dus!


Yoghurt

In yoghurt zit probiotica. Dit is een (goede) bacterie welke goed is voor de darmen en onze gezondheid. Ook beschermt het ons tegen virussen, foute bacteriën en infecties. Onderzoek heeft bewezen dat dit handige stofje in staat is om angst en vermoeidheid te verminderen. Sla de yoghurt maar in!


Walnoten & pistache noten

In dit soort noten zitten gezonde vetten en vitaminen en mineralen. Het geeft het immuunsysteem ook nog eens een goede boost. Daarnaast werkt het perfect als tussendoortje als je aan het afvallen bent.





Avocado's

In avocado's zit kalium die helpt op een natuurlijke wijze je bloeddruk omlaag te brengen. Ook zit er veel vitamine B in een avocado. Twee vliegen in één klap dus!


Kamille thee

Het is onwaarschijnlijk dat je hier nog nooit van gehoord hebt. Kamille thee is al enorm oud en wordt vaak gezien als een wondermiddel. Kamille thee doet veel maar staat vooral bekend om de rustgevende en kalmerende werking. Drink een kamille thee 's avonds voor het slapen gaan. 


Vis

Omega-3 is natuurlijk hartstikke goed voor je! Daarnaast heeft het een positief effect op vermindering van stress en angst. Haal een paling, makreel, haring of een lekker zalm in huis. 


Pure chocolade

In pure chocolade zit een stofje fenylethylalanine (ja ook ik kan echt niet uitspreken), dit stofje zorgt ervoor dat je hersenen endorfine aanmaken. Ken je dat geluksgevoel tijdens het eten van een stukje chocolade? Nou, hier komt het dus door!


Aardbeien

Wist je dat er in aardbeien ook Omega-3 zitten? Mocht je geen vis lusten dan kun je veel aardbeien inslaan. Daarnaast kun je er ook nog heerlijke smoothies van maken. 


Rode paprika

Tijdens stress, en met een angststoornis helemaal, gebruik je veel meer vitamine C. Het is belangrijk om deze vitaminen binnen te krijgen. In rode paprika's zitten veel vitamientjes en dan vooral de C. Lekker tijdens het koken of gewoon als een tussendoortje.


Havermout

Havermout bevat vitamine B1, 2, 3, 5, 6 en vitamine K en E. Daarnaast bevat havermout ook magnesium, ijzer, fosfor, kalium, zink en silicium. Wist je dat havermout een kalmerend effect heeft? S 'ochtends een bakje havermout doet dus wonderen.

 


«   »

Reactie plaatsen

Reacties

Debby
6 maanden geleden

Wat leuk dat je dit doet 😍